سلام. در این مقاله تلاش دارم تا در حوزه پشتیبانی سایت وردپرس مقاله جدیدی را با نام گوگل تگ منیجر را چگونه در وردپرس نصب کنیم؟ ارائه کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.
آیا به دنبال نصب گوگل تگ منیجر در سایت وردپرس خود هستید؟
گوگل تگ منیجر ابزاری عالی است که اگر میخواهید آمار و سرویسهای بازاریابی مختلف را در سایت وردپرس خود متصل کنید، میتوانید از آن استفاده کنید. همچنین به راحتی می توانید کدهای رهگیری مختلف را در وب سایت خود اضافه و ویرایش کنید.
با این حال، گوگل تگ منیجر منحنی یادگیری تند دارد. مدتی طول می کشد تا با این ابزار مهارت پیدا کنید. اما نگران نباشید. شما می توانید گوگل تگ منیجر را در وب سایت وردپرسی خود به دو صورت نصب کنید – به صورت دستی یا با استفاده از یک افزونه.
در این پست، ما هر دو روش نصب تگ منیجر گوگل را به شما نشان می دهیم که راه اندازی ردیابی پیچیده در سایت وردپرس شما را آسان می کند. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم.
1 گوگل تگ منیجر چیست؟
صاحبان وبسایتها معمولاً نیاز دارند تا کدهای مختلفی را برای ردیابی ترافیک، تبدیلها و سایر دادههای تحلیلی وارد کنند. Google Tag Manager یک ابزار مدیریت برچسب است که به ردیابی معیارهای عملکرد سایت مانند ترافیک، تبدیل و سایر معیارها کمک می کند.
این ابزار به شما این امکان را می دهد که یک تگ مانند یک ردیاب گوگل آنالیتیکس اضافه کنید یا یک سری برچسب مانند یک تبلیغ دیجیتال اضافه کنید. همچنین می توانید از Tag Manager برای به روز رسانی برچسب ها بدون نیاز به به روز رسانی خود وب سایت استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر تبلیغی دارید که در یک وب سایت در حال اجرا است، می توانید از Tag Manager برای به روز رسانی کد آن آگهی بدون نیاز به دسترسی به خود وب سایت استفاده کنید.
2 چرا باید گوگل تگ منیجر را در وردپرس نصب کنید؟
به عنوان یک کسب و کار آنلاین، حضور در هرچه بیشتر پلتفرمها مهم است. گوگل یکی از مهمترین پلتفرمها برای بسیاری از کسبوکارها است، اما بیشتر آنها برای یافتن راهی برای مدیریت موثر حضور خود در گوگل تلاش میکنند.
Tag Manager ابزاری است که به شما کمک میکند تگهای خود را مدیریت کنید، که کدی است که به صفحات وب اضافه میشود که میخواهید در نتایج جستجو ظاهر شوند. این یک راه ساده و آسان برای افزایش حضور شما و ایجاد ترافیک بیشتر در پلتفرم هایی است که بیشتر به آنها اهمیت می دهید.
بیایید به برخی از مزایای نصب گوگل تگ منیجر در سایت خود نگاهی بیندازیم.
2.1 استفاده آسان و صرفه جویی در زمان
یکی از مزایای اصلی گوگل تگ منیجر این است که نیازی به تجربه برنامه نویسی ندارد. تقریباً هر کسی میتواند به راحتی ویرایشها را انجام دهد، برچسبهای جدید اضافه کند، هر تغییری را آزمایش کند، و برچسبها را بدون افزودن کد پیچیده وبسایت منتشر کند.
این به شما و تیمتان استقلال میدهد و گردش کارتان را سادهتر میکند، زمان بین راهاندازی را کاهش میدهد و به تیمتان زمان لازم برای تمرکز روی سایر مسائل مهم را میدهد.
گوگل تگ منیجر به شما امکان می دهد کدهای رهگیری را اعمال کنید و در وقت شما به طور مستقل صرفه جویی کنید. پلت فرم مدیریت برچسب می تواند به راحتی همه کدهای رهگیری را اضافه، ویرایش و حذف کند. دیگر نیازی نیست که بازاریاب کد رهگیری را برای توسعه دهنده ارسال کند و توسعه دهنده کد را نصب کند.
2.2 جمع آوری اطلاعات جامع
وقتی گوگل تگ منیجر را نصب می کنید، همه چیز در یک مکان است. تگ منیجر به دریافت داده های مختلف تجزیه و تحلیل وب سایت در مورد تبدیل ها، بازدید از صفحه، اشتراک گذاری های اجتماعی و موارد دیگر کمک می کند. این همچنین به برنامه ریزی و بهبود استراتژی های بازاریابی آینده کمک می کند.
2.3 رایگان است!
گوگل تگ منیجر برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ایده آل است و کاملا رایگان است. سازمان های بزرگ می توانند ارتقاء دهند نسخه پریمیوم تگ منیجر 360.
2.4 کاربران و مدیریت مجوز
شما کنترل کاملی بر روی افرادی که می توانند با Google Tag Manager ویرایش کنند، دارید. شما به راحتی می توانید مدیریت کنید که چه کسی به ایجاد تغییرات (مانند افزودن برچسب ها، ماکروها و قوانین) به وب سایت شما دسترسی دارد.
2.5 عیب یابی آسان
عیبیابی برچسبها آسانتر است زیرا همه چیز در یک مکان است – حتی قبل از اینکه آن را منتشر کنید. گوگل تگ منیجر علاوه بر اطلاعات مربوط به محرک ها و سایر جزئیات در مورد داده های داخل تگ های ردیابی حالت پیش نمایش به طور خودکار به شما نشان می دهد که کدام تگ ها کار می کنند و کدام یک کار نمی کنند.
2.6 کنترل نسخه
در Google Tag Manager، هر زمان که تغییری ایجاد می کنید، یک نسخه بایگانی شده همیشه ذخیره می شود. این کار باعث میشود که بازگرداندن تغییرات، بازگشت به نسخه قبلی یا لغو تغییراتی که بهطور ناخواسته در یک سایت زنده قبل از تکمیل برچسبها ارسال کردهاید، آسانتر شود. کنترل نسخه به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد آسیب دائمی بین نسخه ها جابجا شوید.
3 نحوه نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس
قبل از نصب گوگل تگ منیجر، باید a تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برای وب سایت خود حساب کنید. می توانید دستورالعمل های نحوه نصب گوگل آنالیتیکس با رتبه بندی ویدیوی ریاضی را دنبال کنید.
3.1 Google Tag Manager را به صورت دستی نصب کنید
هنگامی که حساب Google Analytics خود را راه اندازی کردید، می توانید Google Tag Manager را در سایت خود نصب کنید.
3.1.1 برای یک حساب Google Tag Manager ثبت نام کنید
اول از همه، اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک فایل است گوگل تگ منیجر حساب. به صفحه گوگل تگ منیجر مراجعه کرده و کلیک کنید رایگان شروع کنید دکمه ثبت نام
با یک حساب Google وارد شوید. پس از اتمام، یک فایل را مشاهده خواهید کرد حساب ها تقسیم کردن ضربه بزنید یک حساب کاربری ایجاد کنید مطابق شکل زیر را فشار دهید.

خواهد رسید یک حساب کاربری جدید اضافه کنید ظاهر. زیر تنظیمات حساب بخش، وارد شوید نام کاربری و ملت. اگر حساب شرکتی دارید، از نام شرکت به عنوان نام حساب استفاده کنید.

برای مشاهده فایل به پایین اسکرول کنید آماده سازی ظرف تقسیم کردن نام سایت وردپرس خود را به عنوان نام ظرف وارد کنید. اگر انجام شودو را کلیک کنید ایجاد کردن را فشار دهید تا ادامه دهید.

یک پنجره بازشو ظاهر می شود که از شما می خواهد یک فایل را بپذیرید قرارداد شرایط سرویس Google Tag Manager برای ادامه روند. پس از پذیرفتن توافق نامه، پنجره جدیدی ظاهر می شود که دو قطعه کد را نشان می دهد که باید Google Tag Manager را به وب سایت اضافه کنید.

در مرحله بعد این کد نصب گوگل تگ منیجر به وب سایت شما اضافه می شود، پس کد را کپی کنید و برای دسترسی آسان این تب را باز نگه دارید.
3.1.2 کد رهگیری را کپی و اضافه کنید
گام بعدی پس از راه اندازی حساب Google Tag Manager اضافه کردن کدهای رهگیری به وب سایت وردپرسی است. قطعه کد مرحله قبل باید کپی شود تا کد رهگیری از طریق موضوع آن به هدر و بدنه وب سایت اضافه شود.
NBتوصیه می کنیم ابتدا از سایت وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا فایل قالب نسبت به تغییرات حساس است. فراموش نکنید که پس از پشتیبان گیری از سایت، فایل های پشتیبان را دانلود کنید. برای کاهش احتمال خرابی سایت، توصیه می کنیم این تغییرات را به جای تم اصلی در یک تم کودک انجام دهید.
برای افزودن کد رهگیری، به ظاهر > ویرایشگر تم از داشبورد وردپرس شما.

در سمت راست، مکان یابی کنید هدر. php در فایل های تم پنل ناوبری. روی فایل کلیک کنید تا باز شود.

دهانه را پیدا کنید همانطور که نشان داده شده است، نماد تگ منیجر را دقیقاً در زیر آن علامت گذاری کرده و جایگذاری کنید.

پس از اتمام، قسمت دوم قطعه کد را از تب Google Tag Manager کپی کنید و بلافاصله بعد از فایل پیست کنید. <الجسم> برچسب، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

پس از اتمام، کلیک کنید فایل آپدیت دکمه ذخیره تغییرات گوگل تگ منیجر با موفقیت در وب سایت شما نصب شده است و می توان از آن برای نصب هر کد رهگیری استفاده کرد.
3.1.3 یک برچسب جدید ارسال کنید
اکنون می توانید برچسب ها را به وب سایت خود اضافه و منتشر کنید. برای این کار حساب گوگل تگ منیجر خود را باز کرده و به File بروید فضای کار برگه در علامت جدید بخش، کلیک کنید یک برچسب جدید اضافه کنید همانطور که در زیر نشان داده شده است.

در قسمت بالا سمت راست، یک فیلد با برچسب، برچسب بدون عنوان. آن را به تگ مورد نظر تغییر نام دهید. در این مثال، همانطور که تگ Google Analytics را اضافه می کنیم، آن را تجزیه و تحلیل سایت می نامیم.

روی آیکون بزرگ با نام کلیک کنید یک نوع برچسب را برای شروع راه اندازی انتخاب کنید در پیکربندی برچسب تقسیم کردن در این مثال ما انتخاب خواهیم کرد Google Analytics: رویداد GA4.

بعد، یک فایل تنظیم کنید تگ پیکربندی و یک فایل را انتخاب کنید شناسه اندازه گیری و نام رویداد از لیست گزینه های انتخاب شده از بین گزینه های موجود آدرس صفحه را مطابق شکل زیر مشخص کرده ایم.

پس از اتمام، کلیک کنید حفظ می کند دکمه.
حالا باید یک ماشه راه اندازی کنید. کلیک یک ماشه را برای ایجاد این علامت انتخاب کنید همانطور که در زیر نشان داده شده است.

لیستی از درایورهای موجود در یک فایل ظاهر می شود یک ماشه را انتخاب کنید تقسیم کردن اگر نمی توانید گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید، کلیک کنید+در گوشه سمت راست بالا

در پیکربندی ماشه بخش، به لانچر یک نام بدهید و کلیک کنید نوع پخش کننده را برای شروع راه اندازی انتخاب کنید.

از میان گزینه های مختلف لانچر، لانچر مورد نظر را انتخاب کنید. مثلا ما انتخاب کرده ایم فقط لینک

سپس گزینه های مورد نیاز برنامه را در تگ موجود در فایل بررسی کنید پیکربندی ماشه تقسیم کردن زیر این ماشه آتش می گیرد بخشی که ما انتخاب کرده ایم هر لینک کلیک می کند. را کلیک کنید حفظ می کند دکمه.

در نهایت، می توانید تگ جدید ایجاد شده خود را ارسال کنید. ضربه بزنید ارسال دکمه در داشبورد Google Tag Manager فضای کار برگه

برای اعمال تغییرات در سایت خود، را انتخاب کنید انتشار و ایجاد یک کپی. یا نه نام نسخه با نام تگ و کلیک کنید انتشار.

و بس! شما با موفقیت یک تگ Google Analytics جدید را با استفاده از Google Tag Manager به سایت وردپرس خود اضافه کردید.
3.2 Google Tag Manager را با استفاده از افزونه ها نصب کنید
از افزونه های وردپرس می توان برای نصب گوگل تگ منیجر نیز استفاده کرد. یادگیری این روش برای مبتدیان بسیار ساده تر است زیرا به تغییرات کد کمتری نیاز دارد.
با فشار دادن ابرداده های صفحه و اطلاعات کاربر به لایه داده، گوگل تگ منیجر برای وردپرس این افزونه ای است که با ارائه داده هایی که باید در برچسب ها، محرک ها یا متغیرهای خود استفاده کنید، تنظیمات Google Tag Manager شما را تکمیل می کند.
ابتدا افزونه را با رفتن به نصب کنید افزونه ها > افزودن جدید بخشی از داشبورد وردپرس شما. گوگل تگ منیجر برای وردپرس را در نوار جستجو جستجو کنید، آن را نصب و فعال کنید.

پس از فعال شدن افزونه، به File بروید تنظیمات.

باید شناسه Google Tag Manager خود را وارد کنید. این شناسه را می توانید از کنسول تگ منیجر گوگل، مطابق شکل زیر پیدا کنید.

پس از وارد کردن شناسه، گزینه ای را که می خواهید کد را در صفحه خود قرار دهید انتخاب کنید.
یک فایل را انتخاب کنید حالت سازگاری با کد ظرف از گزینه های انتخاب شده به صورت دستی رمزگذاری شده است از شما می خواهد که فایل قالب را با چسباندن کد PHP ارائه شده در آن تغییر دهید. گزینه های دیگر عبارتند از فوتر صفحه، که توسط گوگل توصیه نمی شود و خاموش کردن، که کد را طبق توصیه گوگل قرار می دهد و یک لایه داده به منبع صفحه اضافه می کند.

پس از انجام، تنظیمات خود را با کلیک بر روی آن ذخیره کنید ذخیره سازی تغییرات دکمه. و با کمک یک افزونه Google Tag Manager را با موفقیت نصب کرده اید.
در اینجا چند افزونه دیگر وجود دارد که می توانید برای نصب Google Tag Manager از آنها استفاده کنید:
4 نتیجه
وقتی گوگل تگ منیجر را در وب سایت وردپرس خود نصب می کنید، می توانید تگ ها را از یک داشبورد مدیریت، ردیابی و منتشر کنید بدون اینکه نیازی به تغییر تک تک کدها باشد. علاوه بر این، به جمع آوری داده ها برای افزایش ابتکارات بازاریابی شما کمک می کند.
همانطور که در این پست توضیح داده شد، می توانید Google Tag Manager را به صورت دستی یا از طریق یک افزونه نصب کنید. پس برای چی منتظری؟ پیش بروید و Google Tag Manager را در سایت وردپرس خود نصب کنید.
اگر این پست را دوست داشتید به ما اطلاع دهید توییتر @rankmathseo.
منابع و مواخذ این محتوا:
بدون دیدگاه