پشتیبانی سایت وردپرسی - طراحی سایت - سئو کیورد

سلام. در این مقاله تلاش دارم تا در حوزه پشتیبانی سایت وردپرس مقاله جدیدی را با نام گوگل تگ منیجر را چگونه در وردپرس نصب کنیم؟ ارائه کنم. امیدوارم از این مقاله لذت کافی را ببرید.

 

 گوگل تگ منیجر چیست

Google Tag Manager، به صاحبان وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی کدهای ردیابی، تحلیل و بهبود عملکرد سایت را به وب‌سایت خود اضافه کنند و از داده‌های آن‌ها برای بهبود تجربه کاربری و افزایش فروش استفاده کنند.

Google Tag Manager به شما این امکان را می‌دهد که تگ های مختلفی را به وب‌سایت خود اضافه کنید، مثل ردیابی‌های گوگل آنالیتیکس یا برچسب‌های تبلیغات دیجیتالی. همچنین، با استفاده از گوگل تگ منیجر، می‌توانید برچسب‌های موجود را بدون نیاز به به‌روزرسانی در وب‌سایت اصلی، به‌روز کنید.

به‌عنوان مثال، اگر تبلیغی بر روی یک وب‌سایت خاص در حال اجرا است، با استفاده از گوگل تگ منیجر، می‌توانید کد آگهی را بدون هیچگونه دسترسی به وب‌سایت اصلی، به‌روز کنید. این امکان به بازاریابان و صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند که فرآیند بهینه سازی و بهبود عملکرد سایت خود را سریع‌تر و بدون نیاز به کمک توسعه‌دهندگان وب‌سایت، انجام دهند.

نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس

همه کسب و کارهای آنلاین باید حضور خود را در پلتفرم‌های مختلفی مانند گوگل مدیریت کنند و این پلتفرم به عنوان یکی از مهم‌ترین بسترها در دنیای دیجیتال شناخته شده است.

Google Tag Manager به شما امکان می‌دهد تگ‌های خود را مدیریت کنید. تگ‌ها به کدهایی گفته می‌شوند که به صفحات وب اضافه می‌شوند تا در نتایج جستجو و سایر پلتفرم‌های دیجیتال به نمایش درآیند و می‌توان با استفاده از این تگ‌ها، حضور خود را در پلتفرم‌های مهم دیجیتال، بهبود بخشید و ترافیک بیشتری به وب‌سایت جلب کنید.

 

مزایای نصب گوگل تگ منیجر در سایت

بیایید به برخی از مزایای نصب گوگل تگ منیجر در سایت خود نگاهی بیندازیم.

 استفاده آسان و صرفه جویی در زمان

یکی از مزیت‌های برجسته گوگل تگ منیجر این است که برای استفاده از آن، نیازی به تجربه برنامه‌نویسی ندارید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید به راحتی تنظیمات مورد نیاز را انجام داده، برچسب‌های جدید اضافه کرده و تغییرات را آزمایش کنید. برچسب‌های جدید را هم می‌توانید با سهولتی بیشتری به وب‌سایت خود اضافه کنید و به راحتی بدون نیاز به اضافه کردن کد پیچیده، آن‌ها را منتشر کنید.

این به شما و تیمتان کمک میکند تا مستقل شوید و گردش کارتان را ساده‌تر می‌کند، زمان بین راه‌اندازی را کم می کند و به تیمتان زمان لازم برای تمرکز روی سایر مسائل مهم را می‌دهد.

گوگل تگ منیجر به شما این امکان را می‌دهد که با اعمال کدهای رهگیری، زمان و هزینه‌های خود را صرفه‌جویی کنید. این پلتفرم مدیریت برچسب به راحتی به شما این امکان را می‌دهد که کدهای رهگیری را به وب‌سایت خود اضافه، ویرایش و حذف کنید. دیگر نیازی به ارسال کد رهگیری به توسعه‌دهندگان یا نصب آن توسط آنها نیست.

 جمع آوری اطلاعات جامع

وقتی گوگل تگ منیجر را نصب می‌کنید، ابزارهای مختلف شامل تحلیل‌گرها و برچسب‌های مختلف در یک محیط تجمع می‌یابند. تگ منیجر با جمع‌آوری داده‌های مختلف وب‌سایت، اعمال تحلیل‌های لازم و بازگشت دادن نتایج و ارقام مهم درباره ترافیک، تبدیلات، بازدید از صفحه و اشتراک گذاری‌های اجتماعی و سایر موارد به شما کمک می‌کند.

 رایگان است!

گوگل تگ منیجر، ابزاری کاملاً رایگان است و برای کسب و کارهای کوچک و متوسط آن‌ها را از نظر مدیریت برچسب‌ها، تحلیل وب‌سایت و شناسایی روند بازاریابی، به صورت بسیار عالی پوشش می‌دهد. در عین حال، سازمان‌های بزرگ می‌توانند با بهره‌گیری از ویژگی‌های پیشرفته نسخه‌ی پریمیوم گوگل تگ منیجر 360، نیازهای خود را بهبود دهند و به روند بازاریابی خود بیشتر کنترل داشته باشند.

 کاربران و مدیریت مجوز

با Google Tag Manager، شما از کنترل کاملی بر روی افرادی که به ویرایش تنظیمات دسترسی دارند، برخوردارید. با استفاده از ابزار مدیریت دسترسی نرم‌افزار Google Tag Manager، شما به راحتی می‌توانید کنترل کنید که چه کسانی به امکان افزودن برچسب‌ها، ماکروها و قوانین به وب‌سایت شما دسترسی دارند.

 عیب یابی آسان

یکی از مزایای برجسته گوگل تگ منیجر، این است که عیب‌یابی برچسب‌های وب سایت شما به راحتی انجام می‌شود، زیرا تمامی جزئیات و داده‌های مربوط به هر تگ در یک مکان متمرکز شده‌اند و قبل از منتشر کردن برچسب‌ها، به صورت خودکار به شما نشان می‌دهد که کدام برچسب‌ها درست کار می‌کنند و کدام یک از کار افتاده‌اند.

 کنترل نسخه

ابزار مدیریت برچسب گوگل (Google Tag Manager)، با ذخیره‌سازی نسخه‌های بایگانی شده برای تغییرات شما، امکان بازیابی و عودت به نسخه‌های قبل را به سادگی ارائه می‌دهد.

این قابلیت کنترل نسخه، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تغییرات را لغو کرده یا به نسخه‌های قبل برگردید، حتی بعد از انتشار برچسب‌ها در یک وب‌سایت زنده. با استفاده از ابزار کنترل نسخه، شما می‌توانید به راحتی بین نسخه‌های مختلف تغییرات خود را جابجا کنید و از بروز مشکلات دائمی بین نسخه‌ها جلوگیری کنید.

نحوه نصب گوگل تگ منیجر در وردپرس

قبل از نصب گوگل تگ منیجر، باید اطمینان حاصل کنید که برای وب‌سایت خود، از ابزار تجزیه‌ و تحلیل ترافیک گوگل (Google Analytics) استفاده کرده‌اید.

در صورت عدم استفاده از این ابزار، شما می‌توانید ابتدا با دنبال کردن دستورالعمل‌های آموزشی نصب و راه‌اندازی این ابزار برای وب‌سایت خود، تجزیه‌ و تحلیل دقیق ترافیک وب‌سایت‌تان را بهبود دهید. برای این کار، می‌توانید از دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های آموزشی با رتبه‌بندی ویدئویی ریاضی استفاده کرده و گام به گام، این ابزار را برای وب‌سایت خود تنظیم کنید.

 *Google Tag Manager را به صورت دستی نصب کنید

هنگامی که حساب Google Analytics خود را راه اندازی کردید، می توانید Google Tag Manager را در سایت خود نصب کنید.

 برای یک حساب Google Tag Manager ثبت نام کنید

اول از همه، اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک فایل است گوگل تگ منیجر حساب. به صفحه گوگل تگ منیجر مراجعه کرده و کلیک کنید رایگان شروع کنید دکمه ثبت نام

با یک حساب Google وارد شوید. پس از اتمام، یک فایل را مشاهده خواهید کرد ضربه بزنید یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید مطابق شکل زیر را فشار دهید.

یک حساب کاربری ایجاد کنید

یک حساب کاربری جدید اضافه کنید. زیر تنظیمات حساب بخش، وارد شوید نام کاربری  را انتخاب کنید. اگر حساب شرکتی دارید، از نام شرکت به عنوان نام حساب استفاده کنید.

نام حساب را تنظیم کنید

برای مشاهده فایل به پایین اسکرول کنید آماده سازی ظرف تقسیم کردن نام سایت وردپرس خود را به عنوان نام ظرف وارد کنید. انجام شود را کلیک کنید ایجاد کردن را فشار دهید و ادامه دهید.

آماده سازی ظرف

یک پنجره بازشو ظاهر می شود که از شما می خواهد یک فایل را بپذیرید قرارداد شرایط سرویس Google Tag Manager برای ادامه روند را انجام دهید. پس از پذیرفتن توافق نامه، پنجره جدیدی ظاهر می شود که دو قطعه کد را نشان می دهد که باید Google Tag Manager را به وب سایت اضافه کنید.

Google Tag Manager - قطعه کد را نصب کنید

در مرحله بعد این کد نصب گوگل تگ منیجر به وب سایت شما اضافه می شود، پس کد را کپی کنید و برای دسترسی آسان این تب را باز نگه دارید.

کد رهگیری را کپی و اضافه کنید

گام بعدی پس از راه اندازی حساب Google Tag Manager اضافه کردن کدهای رهگیری به وب سایت وردپرسی است. قطعه کد مرحله قبل باید کپی شود تا کد رهگیری از طریق موضوع آن به هدر و بدنه وب سایت اضافه شود.

توصیه می کنیم ابتدا از سایت وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید زیرا فایل قالب نسبت به تغییرات حساس است. فراموش نکنید که پس از پشتیبان گیری از سایت، فایل های پشتیبان را دانلود کنید. برای کاهش احتمال خرابی سایت،حتما این تغییرات را به جای تم اصلی در یک تم کودک انجام دهید.

 

ویرایشگر فایل تم

در سمت راست، هدر را مکان یابی کنید . php در فایل های تم پنل ناوبری. روی فایل کلیک کنید تا باز شود.

فایل header.php را پیدا کنید

دهانه را پیدا کنید همانطور که نشان داده شده است، نماد تگ منیجر را دقیقاً در زیر آن علامت گذاری کرده و جایگذاری کنید.

کد هدر را وارد کنید

پس از اتمام، قسمت دوم قطعه کد را از تب Google Tag Manager کپی کنید و بلافاصله بعد از فایل پیست کنید. <الجسم> برچسب، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

قطعه کد دوم را اضافه کنید

پس از اتمام، کلیک کنید فایل آپدیت دکمه ذخیره تغییرات گوگل تگ منیجر با موفقیت در وب سایت شما نصب شده است و می توان از آن برای نصب هر کد رهگیری استفاده کرد.

یک برچسب جدید ارسال کنید

اکنون می توانید برچسب ها را به وب سایت خود اضافه و منتشر کنید. برای این کار حساب گوگل تگ منیجر خود را باز کرده و به File بروید فضای کار برگه در علامت جدید بخش، کلیک کنید یک برچسب جدید اضافه کنید همانطور که در زیر نشان داده شده است.

یک برچسب جدید اضافه کنید

در قسمت بالا سمت راست، یک فیلد با برچسب، برچسب بدون عنوان. آن را به تگ مورد نظر تغییر نام دهید. در این مثال، همانطور که تگ Google Analytics را اضافه می کنیم، آن را تجزیه و تحلیل سایت می نامیم.

نام تگ را بفرمایید

روی آیکون بزرگ با نام کلیک کنید یک نوع برچسب را برای شروع راه اندازی انتخاب کنید در پیکربندی برچسب تقسیم کردن در این مثال ما انتخاب خواهیم کرد Google Analytics: رویداد GA4.

یک رویداد GA4 را انتخاب کنید

بعد، یک فایل تنظیم کنید تگ پیکربندی و یک فایل را انتخاب کنید شناسه اندازه گیری و نام رویداد از لیست گزینه های انتخاب شده از بین گزینه های موجود آدرس صفحه را مطابق شکل زیر مشخص کرده ایم.

پیکربندی برچسب

پس از اتمام، کلیک کنید.

حالا باید یک ماشه راه اندازی کنید. یک ماشه را برای ایجاد این علامت انتخاب کنید همانطور که در زیر نشان داده شده است.

ماشه را اضافه کنید

لیستی از درایورهای موجود در یک فایل ظاهر می شود یک ماشه را انتخاب کنید تقسیم کردن اگر نمی توانید گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید، کلیک کنید+در گوشه سمت راست بالا

ماشه را انتخاب کنید

در پیکربندی ماشه ، به لانچر یک نام بدهید و کلیک کنید نوع پخش کننده را برای شروع راه اندازی انتخاب کنید.

نام اپراتور را بفرمایید

از میان گزینه های مختلف لانچر، لانچر مورد نظر را انتخاب کنید. مثلا ما فقط لینک انتخاب کرده ایم

نوع ماشه را انتخاب کنید

سپس گزینه های مورد نیاز برنامه را در تگ موجود در فایل بررسی کنید پیکربندی ماشه تقسیم کردن زیر این ماشه آتش می گیرد بخشی که ما انتخاب کرده ایم هر لینک کلیک می کند.

پیکربندی ماشه

در نهایت، می توانید تگ جدید ایجاد شده خود را ارسال کنید.  ارسال دکمه در داشبورد Google Tag Manager فضای کار برگه ضربه بزنید

روی دکمه ارسال کلیک کنید

برای اعمال تغییرات در سایت خود، انتشار و ایجاد یک کپی را انتخاب کنید. یا نه نام نسخه با نام تگ و  انتشار را کلیک کنید.

مدیر تگ را منتشر کنید

و بس! شما با موفقیت یک تگ Google Analytics جدید را با استفاده از Google Tag Manager به سایت وردپرس خود اضافه کردید.

 *Google Tag Manager را با استفاده از افزونه ها نصب کنید

از افزونه های وردپرس می توان برای نصب گوگل تگ منیجر نیز استفاده کرد. یادگیری این روش برای مبتدیان راحت تر است زیرا به تغییرات کد کمتری نیاز دارد.

گوگل تگ منیجر برای وردپرس، یک افزونه است که با جمع‌آوری ابرداده‌های صفحه و اطلاعات کاربر، تنظیمات شما را به روز می‌کند و به شما اطلاعات لازم برای ایجاد برچسب‌ها، متغیرها و محرک‌های خود را ارائه می‌کند.

ابتدا افزونه را با رفتن به  افزونه ها > افزودن جدید بخشی از داشبورد وردپرس شمانصب کنید. گوگل تگ منیجر برای وردپرس را در نوار جستجو جستجو کنید، آن را نصب و فعال کنید.

افزونه گوگل تگ منیجر را نصب کنید

پس از فعال شدن افزونه، به Fileتنظیمات بروید .

به تنظیمات بروید

باید شناسه Google Tag Manager خود را وارد کنید. این شناسه را می توانید از کنسول تگ منیجر گوگل، مطابق شکل زیر پیدا کنید.

شناسه تگ را وارد کنید

پس از وارد کردن شناسه، گزینه ای را که می خواهید کد را در صفحه خود قرار دهید انتخاب کنید.

یک فایل را انتخاب کنید حالت سازگاری با کد ظرف از گزینه های انتخاب شده به صورت دستی رمزگذاری شده است از شما می خواهد که فایل قالب را با چسباندن کد PHP ارائه شده در آن تغییر دهید. گزینه های دیگر عبارتند از فوتر صفحه، که توسط گوگل توصیه نمی شود و خاموش کردن، که کد را طبق توصیه گوگل قرار می دهد و یک لایه داده به منبع صفحه اضافه می کند.

گزینه icon placement را انتخاب کنید

پس از انجام، تنظیمات خود را با کلیک بر روی آن ذخیره کنید . و با کمک یک افزونه Google Tag Manager را با موفقیت نصب کرده اید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *