اولین گام موفقیت در کسب کارچیست
در گذشته و در روش های سنتی، شهرت و پول یک فرد میتوانست به تنهایی کسب و کاری را که ورشکسته شده بود، نجات دهد و آن را دوباره احیا کند.
اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور اینترنت، به ویژه از سال ۱۹۹۸ به بعد تا الان (۲۰۲۳ میلادی یا ۱۴۰۲ هجری قمری)، مفهوم جدیدی در اقتصاد و تجارت به وجود آمد: فروش محصولات بدون حضور مشتری در فروشگاه یا دفتر فروش. در اینجا، میخواهیم راز شش وبسایت تجاری موفق را برای شما فاش کنیم.
در واقع، شما با طراحی وبسایت به دنیای مجازی و بزرگترین شبکه جهان، یعنی اینترنت، وارد میشوید. این شبکه بسیار بزرگ و پراز افراد است و حد و مرزی ندارد، به طوری که میتوان آن را بزرگترین و پرشلوغترین جای ممکن در دنیای واقعی محسوب کرد.
در واقع، اینترنت با فراهم کردن مزایایی مانند تبلیغات هدفمند و گسترده، دسترسی راحت و سریع، هزینه کمتر و فراوانی مشتریان، شگفتیهایی در دنیای مجازی خلق کرده است.
این شگفتیها همچنین باعث شدهاند که شرکتهایی بزرگ مانند گوگل، آمازون، علی بابا، eBay، و در ایران شرکتهایی مانند اسنپ، دیجیکالا و دیوار به صورت غولهای تجاری مطرح شوند.
اما باید توجه داشت که شرکتهای دیگری نیز به خاطر عدم توجه به روشهای نوین بازاریابی اینترنتی و شرایط مختلف زمینهای همچون رقبای قوی به ورشکستگی رفتند؛ به عنوان مثال شرکت 3DFX Interactive، که یک شرکت بزرگ ارائه خدمات گیم بود و تراشههای گرافیکی نیز تولید میکرد، پس از فروپاشی به دست Nvidia بودجهای خریداری شد.
عوامل موفقیت وب سایت
بعد از طراحی و بهینه سازی وب سایت، شما وارد دنیای مجازیِ پرفراز و نشیب میشوید که شامل قوانین عدیدهای از اقتصاد تا برنامهنویسی و حتی روانشناسی است.
در موتورهای جستجو، قوانین برنامهنویسی وجود دارند که میتوانند باعث افزایش یا کاهش موفقیت شما شوند. در زمینه تبلیغات، استفاده از علوم روانشناسی میتواند به شما کمک کند.
مهمترین نکته این است که موفقیت در مفهومهای مختلفی قابل تعریف است، گاهی موفقیت به این معنا نیست که به شدت رشد کنید، بلکه بهترین و کم هزینه ترین راه حل برای کاهش خسارات شما در مواجهه با مشکلات و رفع مانع در پیشرفت شما است.
در شرایط فعلی که تحریمها و مشکلات اقتصادی وجود دارند، این نکته میتواند معقول باشد، اما برای بهبود بیزینس خود، باید به موقعیت خود پذیرش دهید و راهحل مناسب برای به سمت پیشرفت پیدا کنید.
1-یکی از المانهای کلیدی برای افزایش درآمد در کسب و کار، مدلسازی مطمئن و دقیق میباشد. این فرایند نیاز به تحلیل منابع و نمودارها، و همچنین پرسش و پاسخ با کارفرما و کارجو دارد. انجام این فرایند میتواند شما را از مشکلات مالی و سرگردانی در آینده، به صورت قابل توجهی محافظت کند، به شرطی که به درستی انجام شود.
2-عنصر دومی تبلیغات هدفمند است. این نوع تبلیغات ممکن است از روشهای معمولی تبلیغات گرانتر باشد، اما از آنجا که در تبلیغات هدفمند بهشکل دقیق به دنبال گروهی خاص از مخاطبان هستید، این تبلیغات میتوانند به برند سازی و تحکیم اعتماد مخاطبان نیز کمک کنند و در نتیجه، به فروش بیشتر در طولانی مدت منجر شوند.
3-عامل سومی که میتواند به بهبود رابطه با مشتریان، افزایش فروش و رضایت آنها منجر شود، احترام به مشتریان است و شناخت دقیق علایق و نیازهای آنها. با بدست آوردن اطلاعات دقیق درباره مشتریان، میتوانید به نظربهتری به درخواستها، پرسشها و انتظارات آنها پاسخ دهید.
مهم ترین عوامل طراحی یک سایت موفق
یک سایت موفق شامل سه عنصر کلیدی می باشد از جمله :
1- نوآوری و ایده پردازی : سعی کنید که همیشه ایده جدیدی داشته باشید و به کسب و کار هایی که وجود دارند ورود نکنید.
2- طراحی ظاهری عالی : این ظاهر سایت شماست که اعتماد مشتری را جلب میکند و آن را مجاب به خرید از شما میکند.
3- بهینه سازی سایت و محصولات : به مجموعه اموری که باعث افزایش جایگاه سایت شما در موتور های جستجوگر میشود.
بدون شک، ایدههای جدید بسیار سریعاً وارد بازار خواهند شد، اما این اتفاق تنها در صورتی اتفاق میافتد که کسب و کارها در مورد آنها تحقیقات کافی انجام داده و بازار هدف خود را به درستی شناسایی کنند.
به دلیل اینکه امروزه هر کسب و کاری برای بقا خود به اینترنت نیاز دارد، ساخت وبسایت برای شرکتها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
دلایل زیادی وجود دارد که نشان میدهد چرا شما نیاز به ایجاد وبسایت دارید و در مقالهای به صورت جامع به توضیح این دلایل پرداختهایم.
افزایش درامد با طراحی ظاهری UI و UX
اولین قانون فروشندگی، خلاقیت و داشتن یک وبسایت حرفهای است. اما بسیاری از افراد فکر میکنند با داشتن یک فروشگاه آنلاین عادی، میتوانند درآمد خوبی کسب کنند و در کسب و کارشان موفق باشند، اما این یک اشتباه رایج است که برای کسانی که سرمایهی محدودی دارند، میتواند منجر به شکست تلخی شود و باعث شکست ایده های نوینی که برای آنها نقشه های فراوانی داشتند گردد.
بطور کلی، در طراحی ظاهری وبسایتها، اغلب از استایلهای مرسوم استفاده میشود، و البته در بعضی موارد، طراحان میتوانند با ایجاد سبکهای جدید، نوآوری و خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.
1- طراحی سایت به سبک مترو Metro Style Site Design
2- طراحی سایت با متریال دیزاین Website Design with Material Design
3- طراحی سایت به سبک فلت Site Design in Flat Style
4- طراحی سایت مینیمال Minimalist Website Design
5- طراحی سایت ترکیبی از سبک های بالا Web site design with library
6- طراحی سایت با کتابخانه های css ( مشابه سبک متریال دیزاین)
هنگام بازدید از یک وبسایت، مشتریان فقط ۳ ثانیه وقت دارند تا جذب شوند، بعد از سپری شدن این مدت زمان، تصمیمات خود را در مورد خرید یا بستن سایت میگیرند و ممکن است به دلیل عدم جذابیت و روانی بودن سایت شما، به سایتی دیگر سر بزنند و خرید انجام دهند.
با استفاده از تکنیکهای طراحی و روانشناسی، در رابطه کاربری وبسایت، میتوانید سایت خود را به یک سایت محبوب تبدیل کنید.
6 وب سایت تجاری موفق
وبسایت Tad-Ed: در زمینه آموزش به کودکان و نوجوانان و همچنین فرهنگسازی فعالیت میکند. با استفاده از کاراکترها و انیمیشنهای جذاب در کنار رنگبندی شاد و جوانپسند خود، توانسته است بازدیدکنندگانی را از سرتاسر جهان به خود جذب کند.
وبسایت Baroviranadoso (برنده جایزه جهانی وبی): باتوجه به فعالیتهای خود در زمینه فروش لوستر و لوازم روشنایی، از تکنیک طراحی جالبی استفاده کرده است.
پسزمینه سایت کاملاً سیاه است و محصولات سفید، از جمله لوستر، که حالت ۳ بعدی دارند، با تمرکز بر روی آن ها قرار دارند. با به کارگیری افکتهای جذاب، این وبسایت مشتریان خود را به شگفتی درآورده است.
به طور خاص، ترکیب پسزمینه سیاه با محصولات سفید و جالب توصیف کننده طرح زیبایی است که در این وبسایت بکار رفته است.
وبسایت Bloomberg Orchid: یک رستوران با فعالیت در زمینه تهیه غذا، از روش جذابی برای نمایش طعم و صفات غذاهای خود بهره برده است. ویدیویی از ورودی رستوران، در صفحهی پسزمینه وبسایت در حال پخش است و این نشان میدهد که این رستوران از هر ناحیهای برای فراهم کردن یک تجربه کامل در رستوران خود، استفاده میکند.
نمایش منو غذایی رستوران به همراه عکسهایی از غذاهای تهیه و تقدیر شده و همچنین نمایش نظرات کاربران، تمام درون یک قالب جذاب و زیبا باهم ترکیب شدهاند که احساس دلکشی مشتریان را افزایش میدهد و آنها را به خرید از این رستوران و وبسایت آن ترغیب میکند.
وبسایت HODINKEE: یک فروشگاه ساعت با فعالیت در زمینهی فروش ساعتهای سوئیسی است که با استفاده از طراحی جالب، ساعتهای برتری را به نمایش گذاشته است.
این وبسایت با استفاده از اشکال هندسی مستطیلی و مربعی به همراه رنگ بندی سیاه و خاکستری، قدرت و برتری ساعتهای خود را در مقایسه با سایر برندها نشان میدهد. طرح مینیمال با لبههای تیز و فونتهای درشت، توجه کاربران را به خود جلب میکنند و آنها را به خرید ساعتهای این فروشگاه ترغیب میکند.
وبسایت geico :یک شرکت حفاظتی با فعالیت در زمینهی ارائه خدمات حفاظت و امنیت منزل است. این وبسایت با استفاده از روش بسیار خلاقانهای کار خود را به مشتریان نمایش میدهد.
در صفحه اصلی این وبسایت، با استفاده از گرافیکهای زیبا و افکت های انیمیشنی، به شرح تمامی اقدامات امنیتی یک خانه پرداخته میشود.
با اسکرول کردن در صفحات سایت، تمام مراحل اقدامات امنیتی در یک خانه به شیوه تصویری به کاربر نمایش داده میشود که باعث افزایش اطمینان مشتری در قبال خدمات ارائه شده توسط این شرکت میشود.
وب سایت فروکس: یک وب سایت فروشگاهی ماشین است که در طراحی آن از تکنولوژی های پیشرفتهای برای نمایش ماشین ها و قطعات آن ها استفاده شده است.
بدین منظور، فروکس توانسته است با ایجاد نمای 360 درجه به صورت سه بعدی برای ماشین ها، تجربه بصری خیره کنندهای را برای کاربران خلق کند. همچنین، طراحی بصری این وب سایت با رنک بندی بالا و سکشنبندی دقیق، بهبود کیفیت نمایش محتوا و ساختار سایت و در نتیجه، جذب بیشترین ترافیک و کاربران را به دنبال داشته است.
در کنار این، استفاده از ایجکس برای نمایش گالری تصاویر و ماشین ها، یکی دیگر از ویژگی های پیشرفته و جذاب این وب سایت است که بتواند کاربران را به خود جلب کند و در نتیجه فروش و موفقیت وب سایت را بهبود بخشد.
حالا ما وقتی از طراحی ظاهری صحبت میکنیم شما دقیقا متوجه منظورمان میشوید و متوجه شده اید که چرا طراحی بصری سایت باعث موفقیت شما می شود و دلیل اصلی طراحی سایت اختصاصی چیست.
بدون دیدگاه