مزایای داشتن وب سایت - فواید داشتن وب سایت - داشتن سایت چه سودی دارد- ضرورت داشتن سایت

مزایای داشتن وب سایت - فواید داشتن وب سایت - داشتن سایت چه سودی دارد- ضرورت داشتن سایت


 

 

 

مزایای داشتن وب سایت

 این روزها داشتن یک وب‌سایت برای شرکت یا کسب و کار، مانند داشتن یک دفتر فروش و یا فروشگاه و شماره تلفن حیاتی است. بر اساس تحقیقات، 60 درصد از مشتریان انتظار دارند شرکت‌ها و کارخانه‌ها در فضای مجازی فعالیت داشته باشند و درباره خدمات و محصولاتشان اطلاعاتی را منتشر کنند.

در زیر، 9 دلیل اساسی ضرورت داشتن وب سایت برای کسب و کارها آمده است که با مطالعه‌ی آن‌ها، به سرعت متوجه خواهید شد چرا باید برای کسب و کار خود نیاز به طراحی و ایجاد یک وب سایت داشته باشید.

 

فعالیت نامحدود و بدون تعطیلی 

داشتن یک وب‌سایت برای کسب و کار شما به معنای این است که زمان و مکان برای کسب و کار شما اهمیت ندارد، زیرا مشتریانتان می‌توانند همواره به سایت شما دسترسی داشته باشند و به محصولات و خدمات شما نگاه کنند و حتی خرید انجام دهند، به طوری که در هر ساعتی از هر روزی است.

اما به شرطی که وب‌سایت شما به خوبی سئو شود، زیرا در این صورت، سایت شما می‌تواند مشتریان جدید را به سمت کسب و کار شما جذب کند و صرفه‌جویی در زمان مشتری شما نیز ممکن خواهد بود.

با داشتن وب‌سایت، شما می‌توانید به طور مستقیم با مشتریانتان در اینترنت ارتباط برقرار کنید و تعاملات را انجام دهید،  بنابراین، در صورتی که وب‌سایتی ندارید، ممکن است مشتریان اینترنتی خود را از دست بدهید که به خودی خود آسیب جبران‌ناپذیری برای کسب و کار شما خواهد بود.

این تنها یکی از مزایای داشتن وب‌سایت است که با توجه به برتری‌های دیگری که دارد، استفاده از آن برای شرکت‌ها و کارخانه‌ها الزامی شده است.

ارتباط عمیق با مشتری و برعکس آن

طراحی یک سایت ساده و ارزان یک راه آسان و سریع است برای ایجاد ارتباط بین خریداران و فروشندگان، و در واقع به عنوان یک درگاه شروعی برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان عمل می‌کند.

با داشتن یک وب‌سایت، می‌توانید بخش‌های مختلفی را داشته باشید، از جمله ساعات کاری، اطلاعات تماس، نمایش موقعیت مکانی فروشگاه یا دفتر، نمایش عکس‌های محصولات و استفاده از فرم‌های تماس با ما یا چت آنلاین، که هدفشان تسهیل پرس و جوی مشتریان و دریافت بازخورد از آنان می‌باشد.

با تولید محتوای با کیفیت، از جمله عکس، متن و حتی فیلم و درج آن‌ها در سایت و شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان خود معرفی کنید و آن‌ها را با برند خود آشنا کنید و از طرفی با بهره گیری از اینترنت به سرعت و به روشی مؤثر و مقرون به صرفه خدمات خود را به فروش برسانید.

به طور خلاصه، آسانی و سرعت برقراری ارتباط، تسهیل خدمات، مشاهده محصولات و تبدیل مخاطبان به مشتریان، تنها برای هدف مهم بعدی کسب و کارتان، یعنی به افزایش فروش و درآمد شما، اهمیت دارند.

 

افزایش اعتبار کسب کارتان

در دنیای مدرن امروزی که اینترنت جزء ضروریات زندگی ما شده است، حضور آنلاین از شرکت‌ها و کسب و کارهای معتبر انتظار می‌رود. امروزه، مشتریان واقعی از شرکت‌ها و کسب و کارهایی که فاقد شماره تلفن و آدرس فیزیکی هستند، بی‌اعتماد هستند، به ویژه در مورد امورات اینترنتی که نرخ جرائم آن به شدت افزایش پیدا کرده است.

به همین دلیل، داشتن یک وب‌سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راه‌های ارتباطی خوبی برای مشتریان باشد. این راه‌های ارتباطی به مشتریان این امکان را می‌دهند که پرسش‌های قبل از خرید خود را مطرح کرده، ودر صورت نیاز به پشتیبانی بدون نیاز به حضور مشکل خود را برطرف کنند.

 

کاهش هزینه های کسب کارتان

در اصل، هدف اصلی طراحی یک سایت، نمایش اطلاعات است، اما در این روزها با افزایش تعداد کاربران اینترنت و فروشگاه‌های آنلاین، بسیاری از کسب و کارها، تمایل دارند تا در سایت خود بخش فروشگاهی را راه‌اندازی کنند، تا بتوانند مستقیماً کالا و خدمات خود را به مشتریان خود ارائه دهند.

اگر به عنوان مثال، در دنیای واقعی یک فروشگاه راه‌اندازی کنید، باید ابتدا یک فضای اجاره‌ای مناسب با پرداخت هزینه‌های بالایی به شماره کنید، به همراه هزینه‌های اضافی مانند دکوراسیون، میز کار، تراکت و کارت پرداخت و غیره. همچنین در انتظار مشتریانی برای بازدید از فروشگاه و خرید کالاهای شما هستید.

اما ما راه‌حلی بهتر و کم‌هزینه‌تر را برای شما داریم، و آن هم طراحی یک سایت فروشگاهی است. با طراحی یک سایت فروشگاهی، شما به این امکان دست خواهید یافت که تمامی کالاها و خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریانتان ارائه دهید و بهترین راه‌کارهای سئو و تبلیغات برای فروش کالاها و خدمات خود را در اختیار داشته باشید .

 به مثال فروشگاه “آجر و وسایل ساختمانی” توجه کنید؛ شما به عنوان مالک این فروشگاه، نیاز دارید تا مواد ساختمانی زیادی را ذخیره کنید که برای اینکار باید هزینه‌های زیادی برای اجاره جا به همراه هزینه ماهیانه برای نگهداری از انبار خود داشته باشید.

همچنین، شما به دنبال کارگرانی هستید که این مواد ساختمانی را به شما ارائه می‌دهند که نیازمند پرداخت دستمزد ماهیانه به آنها هستید.

با تبدیل کسب و کار خود به یک فروشگاه آنلاین، شما می‌توانید هر دو هزینه اجاره و نگهداری انبار و دستمزد کارگرانتان را الغاء کنید، و همین موضوع به شما اجازه می‌دهد قیمت کالاهای خود را کاهش داده و با رقبای خود رقابت کنید و پیروز باشید.

به طور کلی، فروشگاه‌های آنلاین برای کاهش هزینه‌ها و بهبود مزیت رقابتی با رقبای خود از مزایای بسیاری برخوردارند.

دسترسی به کل کشور و جهان

یکی از مزایای برجسته وب‌سایت شما، این است که به خریداران در سراسر دنیا و همچنین در سراسر کشور قابل دسترسی است و هیچ مانع جغرافیایی برای استفاده از خدمات شما وجود ندارد.

در واقع، هر فردی بخش های مختلف وب سایت شما را برای خرید و استفاده از کالاها و خدمات شما مشاهده و از آنها استفاده کند. این به شما این امکان را می‌دهد که با جذب مشتریان جدید از مناطق مختلف، رشد کرده و در بازار بزرگتری حضور پیدا کنید و برند شما در سطح داخلی و حتی بین‌المللی شناخته شود.

مشتریان بالقوه شما حتی ممکن است افرادی باشند که قبلا به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی، قادر به دسترسی به خدمات شما نبودند. با رسیدن به این بازار بزرگ‌تر، شما می‌توانید برای کسب و کار خود شعباتی در سراسر کشور و حتی در روستاهای دورافتاده داشته باشید.

با توجه به آمار مصرف کنندگان اینترنت (بیش از ۹۰٪ جمعیت)، شما در بیشترین بازار ممکن به عنوان یک فروشگاه آنلاین حضور دارید و می‌توانید درآمد های عظیمی را در روزانه جمع کنید.

 

تحلیل بازار و گسترش کسب کارتان

 

ابزارهای تحلیلی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند که با دقت تمامی جزئیات مشتریانی که وارد وب‌سایت شما می‌شوند را مشاهده کنید، برای مثال می‌توانید بفهمید این مشتریان از کجا وارد سایت شما شده‌اند، از کدام موتور جستجو استفاده کرده‌اند، چه محتوایی را دوست دارند و از چه دستگاه‌هایی برای دسترسی به وب‌سایت شما استفاده می‌کنند.

همچنین، با تعیین محل سکونت، می‌توانید تجارت خود را با در نظر گرفتن محدودیت‌های جغرافیایی و تغییرات محلی در بازار تطبیق دهید، به عنوان مثال می‌توانید محصولات خود را با توجه به علاقه‌مندی‌های مشتریان در محلات و شهرهای خاص به فروش برسانید.

هر چه اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید با نیازهای مشتریان آشناتر شده و به همین ترتیب، به طور دقیق‌تری اثر شبکه‌های اجتماعی بر برند خود را مورد توجه قرار داده و زمانی که مناسب است کسب کار آفلاین خود را تغییر دهید.

 

تبلیغات هدفمند و ارزان

با توجه به این که اینترنت بزرگترین بازار جهان است، ممکن است فکر کنید تبلیغات در این بازار از نظر قیمت در مقایسه با تبلیغات در دنیای واقعی، مانند تبلیغات تلویزیون، گران باشد.

اما این ادعا اشتباه است: تبلیغات اینترنتی به تبلیغات بسیار ارزانتری نسبت به دیگر رسانه‌های تبلیغاتی، با بازخورد بسیار خوب و ابزارهای مدیریت کارآمد همراه است. شما می‌توانید در سرویس‌های تبلیغاتی مانند Google AdWords و شبکه‌های اجتماعی مانند Facebook و Instagram تبلیغات کنید با هزینه اندکی (البته به دلیل تفاوت قیمت دلار و ریال، هزینه‌ها در ایران افزایش پیدا کرده‌اند).

در ایران، سرویس‌هایی مانند یکتا نت و صبانت و غیره از این قبیل نیز موجود هستند. با هزینه حداکثر 10 هزار تومان، می‌توانید در سایت‌های آگهی‌دهی مانند Divar و Sheypoor و غیره تبلیغ کنید.

در مقایسه با هزینه‌های تبلیغات دنیای واقعی، این هزینه‌ها بسیار کمترند، اما بازخورد آنها بسیار عالی است. به عنوان مثال، با بهینه‌سازی سئو سایت خود می‌توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و به راحتی روزانه مشتریان زیادی را جذب کنید، که به طور کاملاً رایگان است.

 

برتری نسبت به رقیبان خود

اگر کسب و کار شما وب‌سایتی ندارد، بهتر است بلافاصله اقدامات لازم را برای حضور در بازار آنلاین انجام دهید تا با رقبا بهتر رقابت کنید و سهم بیشتری از مشتریان آنلاین را به دست آورید.

درصورت عدم وجود وب‌سایت، به دست آوردن مشتریان جدید برای شما مشکل خواهد بود و ممکن است مشتریان دیگر به شما اعتماد نکنند و در صورتی که رقیبتان یا هم‌رده‌هایتان در بازار بهتر از شما ظاهر شوند، ممکن است جایگزین شما شوند.

برای پیشبرد کسب و کار خود بسیار مهم است هیچ فرصتی را از دست ندهید و همواره شرایطی بهتر از رقبا برای مشتریان خود فراهم کنید تا در ذهن ناخودآگاه آنها بیشتر به خاطربمانید و در نتیجه در انتخابشان اولویت شما باشد.

بنابراین، طراحی وب‌سایت برای کسب و کار شما بسیار حیاتی است و باید بلافاصله اقدامات لازم را انجام داده تا از فرصت بزرگ بازار آنلاین بهره‌مند شوید و با رقبا رقابت کنید.

 

راه اندازی بخش سئوال جواب

وب‌سایت، راهی آسان و موثر برای مدیریت خدمات و پاسخ به سؤالات مشتریان محسوب می‌شود. با ارائه بخشی برای پاسخ به سؤالات متداول مشتریان، به نام بخش FAQ، هزینه خدمات مشتریان را کاهش داده و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید، همچنین اطلاعات بسیار مهم و رایج را در اختیار آنها قرار دهید.

این همچنین بدان معنی است که مشتریان می‌توانند بلافاصله پاسخی را دریافت کنند و در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنند، این به تقویت روابط مثبت مشتری در طولانی مدت کمک می‌کند.

همچنین، برای شما سودمند است زیرا مشتریان به برند شما بیشتر اعتماد می‌کنند و حداقل بخش پشتیبانی کمتر با سؤالات مشتریان درگیر می‌شود. از طرفی، با درنظرگرفتن سؤالات متداول مشتریان می‌توانید خواسته‌های آن‌ها را بهتر فهمیده و خدماتتان را بهبود بخشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *