صفحه ساز WPBakery یا Elementor کدام بهتر است؟

صفحه ساز WPBakery یا Elementor کدام بهتر است؟


وقتی صحبت از ساخت وب سایت در وردپرس می شود، صفحه سازها به ابزاری ضروری برای بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب تبدیل شده اند. از میان بسیاری از صفحه سازهای وردپرس موجود، WPBakery یا Elementor دو گزینه محبوب هستند که طیف گسترده ای از ویژگی ها و گزینه های سفارشی سازی را ارائه می دهند.

در این مقاله، WPBakery و Elementor را از نظر ویژگی‌های کلی، گزینه‌های سفارشی‌سازی، ادغام، قیمت‌گذاری، مزایا و معایب آن‌ها مقایسه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم هنگام انتخاب صفحه‌ساز برای وب‌سایت وردپرس خود تصمیمی آگاهانه بگیرید. در صورت نیاز به پشتیانی سایت یا رفع مشکلات با ما تماس بگیرید.

WPBakery چیست؟

افزونه وردپرس صفحه ساز wpbakery

WPBakery (نباید با محصول خواهر ویژوال کامپوزر مبتنی بر اشتراک آن اشتباه گرفته شود) یک صفحه ساز پرکاربرد برای وردپرس است. این افزونه که توسط WPBakery، یک افزونه ممتاز موجود در Codecanyon، توسعه یافته است، یک رابط کشیدن و رها کردن و طیف گسترده ای از الگوها و عناصر از پیش طراحی شده برای ایجاد وب سایت های بصری جذاب ارائه می دهد.

عنصر چیست؟

افزونه Elementor Page Builder

Elementor یکی دیگر از صفحه سازهای محبوب وردپرس است که به دلیل رابط کاربر پسند و گزینه های سفارشی سازی قدرتمند، طرفداران زیادی به دست آورده است. این یک تجربه ویرایش مستقیم و ساده را فراهم می کند و به کاربران امکان می دهد تغییراتی را که انجام می دهند در زمان واقعی مشاهده کنند. Elementor در دو نسخه رایگان و حرفه ای در دسترس است و نسخه حرفه ای ویژگی های پیشرفته دیگری را ارائه می دهد.

ویژگی های عمومی (WPBakery در مقابل Elementor)

اکنون که پیش‌زمینه‌ای در مورد WPBakery و Elementor داریم، وقت آن است که در اعماق غواصی غوطه‌ور شویم و دریابیم که زیر کلاه هر یک از این صفحه‌سازها چه چیزی وجود دارد.

ویژگی های اصلی WPBakery

WPBakery دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، از جمله رابط کشیدن و رها کردن، قالب‌های از پیش طراحی‌شده، و کتابخانه‌ای از عناصر مانند دکمه‌ها، فرم‌ها و لغزنده است که می‌تواند تعداد زیادی اسلاید ارائه محصول را در یک صفحه جای دهد.

ویرایشگر WPBakery Frontend

همچنین یک شبکه ساز، جلوه های اختلاف منظر و لیست گسترده ای از گزینه های انیمیشن را ارائه می دهد. WPBakery با اکثر تم های وردپرس سازگار است و همچنین یک ویرایشگر باطن و فرانت اند برای سفارشی سازی آسان ارائه می دهد (فقط توجه داشته باشید که ویرایشگر ممکن است بسته به موضوعی که انتخاب می کنید متفاوت باشد).

WPBakery Backend Editor

ویژگی های اصلی آیتم در المنتور

برگه ساز Elementor یک تجربه ویرایش مستقیم را ارائه می دهد و به کاربران امکان می دهد تغییرات را در زمان واقعی مشاهده کنند. دارای طیف گسترده ای از قالب های از پیش طراحی شده و کتابخانه ای از عناصر، از جمله گزینه های پیشرفته مانند فرم سازها، محتوای پویا و CSS سفارشی است.

وب سایت های از پیش ساخته المنتور

شروع کار با Elementor بسیار آسان است و حتی بدون هیچ تجربه ای، به سرعت شروع به ساخت یک صفحه وب با طیف گسترده ای از تم های از پیش ساخته شده برای انتخاب خواهید کرد.

سازنده آیتم

Elementor همچنین ویژگی هایی مانند ویجت های جهانی، تاریخچه بررسی و ادغام WooCommerce را برای ساخت فروشگاه های آنلاین ارائه می دهد.

گزینه های سفارشی سازی در برگه ساز  :

شخصی سازی بخش مهمی از صفحه ساز است. بسته به سطح دانش خود، ممکن است فقط به یک ویرایشگر اصلی کشیدن و رها کردن نیاز داشته باشید، یا به عنوان یک توسعه دهنده وب پیشرفته، ممکن است به دنبال چیزی باشید که کاملاً قابل تنظیم باشد و به شما امکان سفارشی سازی از طریق CSS را بدهد. بیایید گزینه های سفارشی سازی WPBakery و Elementor را با هم مقایسه کنیم.

معرفی افزونه WPBakery

WPBakery یک ویرایشگر باطن ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد تا وب سایت های خود را با استفاده از یک رابط کشیدن و رها کردن سفارشی کنند. طیف گسترده ای از گزینه های سفارشی سازی، از جمله تنظیم عرض ستون، تغییر رنگ پس زمینه، و افزودن CSS سفارشی را ارائه می دهد. با این حال، گزینه های سفارشی سازی ممکن است در مقایسه با Elementor از نظر بصری بصری نباشند.

گزینه های باطن WPBakery

اما خوشبختانه، WPBakery یک سازنده جلویی نیز ارائه می دهد! در حالی که برخی از تم های قدیمی فقط از ویرایشگر پشتیبان پشتیبانی می کنند، بسیاری از تم های به روز و مدرن ساخت صفحه تصویری کامل را با WPBakery ارائه می دهند. فقط به خاطر داشته باشید که برخی از انتخاب های طراحی ممکن است به موضوع شما بستگی داشته باشد.

تصاویر پس زمینه WPBakery

عنصر

Elementor یک تجربه ویرایش جلویی ساده را ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد وب سایت های خود را به صورت بصری در زمان واقعی سفارشی کنند.

Elementor Frontend Builder

طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی‌سازی را ارائه می‌کند، از جمله تنظیم حاشیه‌ها و بالشتک‌ها، تغییر فونت‌ها و رنگ‌ها، و سفارشی کردن تنظیمات واکنش‌گرا. Elementor همچنین یک ویژگی ویجت جهانی را ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد تغییرات را در چندین صفحه یا بخش از وب سایت خود اعمال کنند.

انتگرال ها

مهم است که صفحه ساز با هر افزونه ای که برای ایجاد، ویرایش و انتشار وب سایت خود استفاده می کنید، یکپارچه شود. این می تواند از پلتفرمی که میزبانی می کنید تا افزونه های تجارت الکترونیکی که برای فروشگاه آنلاین خود استفاده می کنید، باشد.

بیایید ادغام های ارائه شده توسط WPBakery و Elementor را با هم مقایسه کنیم.

WPBakery

WPBakery با اکثر مضامین و پلاگین های وردپرس سازگار است و ادغام با سایر ابزارک ها و عملکردهای وب سایت شما را آسان می کند. همچنین یکپارچه سازی با WooCommerce را برای ساخت فروشگاه های آنلاین فراهم می کند. با این حال، برخی از افزونه‌ها یا ادغام‌های WPBakery ممکن است نیاز به سفارشی‌سازی یا کدنویسی بیشتری داشته باشند.

همچنین، گزینه ها و ویژگی های موجود با WPBakery می تواند بسته به موضوع شما بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، قالب وردپرس Total شامل عناصر صفحه سفارشی، قالب‌های بخش، و طرح‌بندی‌هایی است که برای صفحه‌ساز WPBakery طراحی شده‌اند، اما آنها فقط در تم Total گنجانده شده‌اند.

عنصر

Elementor با طیف گسترده ای از ابزارها و افزونه های شخص ثالث، از جمله گزینه های محبوب مانند WooCommerce، Mailchimp و Yoast SEO، یکپارچه سازی می کند. همچنین دارای یک کتابخانه گسترده از پلاگین های Elementor شخص ثالث است که عملکرد و عناصر طراحی اضافی را ارائه می دهد. Elementor همچنین به توسعه دهندگان یک API برای ایجاد ادغام های سفارشی ارائه می دهد.

قیمت گذاری (WPBakery در مقابل المنتور)

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب صفحه ساز، قیمت می تواند عامل تعیین کننده باشد. بیایید قیمت هر دو صفحه ساز را با هم مقایسه کنیم.

افزونه برگه ساز WPBakery :

صفحه ساز WPBakery یک افزونه ممتاز است که در CodeCanyon در دسترس است و دو گزینه قیمت گذاری را ارائه می دهد: یک مجوز معمولی به قیمت 64 دلار، که شامل به روز رسانی مادام العمر و شش ماه پشتیبانی مشتری است، و یک مجوز تمدید شده برای 22.13 دلار اضافی (که در مجموع 86.13 دلار خواهد بود). که شامل امکاناتی مشابه لایسنس معمولی می باشد.به همراه 12 ماه پشتیبانی مشتری.

قیمت WPBakery

توجه به این نکته مهم است که WPBakery همچنین به عنوان یک افزونه همراه در بسیاری از مضامین ممتاز وردپرس گنجانده شده است، به این معنی که اگر تمی را خریداری کرده باشید که شامل WPBakery است، ممکن است قبلاً به آن دسترسی داشته باشید.

با استفاده از Total به عنوان مثال، می توانید تم را با قیمت 59 دلار به علاوه نسخه های همراه WPBakery، Templatera و Slider Revolution دریافت کنید. این می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند، تنها تفاوت با افزونه همراه این است که پشتیبانی و به روز رسانی ها توسط توسعه دهنده تم ارائه می شود (مگر اینکه مجوز جداگانه خود را برای WPBakery خریداری کنید، در این صورت به پشتیبانی و به روز رسانی های WPBakery دسترسی خواهید داشت. تیم نیز).

عنصر در صفحه ساز  :

صفحه ساز Elementor یک نسخه پایه با ویژگی های محدود ارائه می دهد که می توانید آن را از مخزن افزونه وردپرس دانلود کنید.

همچنین یک نسخه اشتراک وجود دارد که پس از آزمایش یک موضوع منتشر شد که هزینه آن 9.99 دلار در ماه است و شامل میزبانی می شود (این تجربه مشابه استفاده از WordPress.com یا Wix را ارائه می دهد).

قیمت گذاری اقلام

همچنین یک نسخه حرفه ای با ویژگی های پیشرفته اضافی ارائه می دهد که دارای سه گزینه قیمت گذاری است:

  • طرح شخصی: 59 دلار در سال
  • طرح پلاس: 199 دلار در سال
  • طرح آژانس: 399 دلار در سال

نسخه حرفه ای شامل پشتیبانی و به روز رسانی های پریمیوم به مدت یک سال است و بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید می توان از آن در چندین وب سایت استفاده کرد.

مزایا و معایب (WPBakery در مقابل المنتور)

WPBakery

صفحه ساز ممتاز WPBakery در CodeCanyon موجود است:

موارد مثبت

  • طیف گسترده ای از الگوها و عناصر از پیش طراحی شده
  • سازگار با اکثر قالب های وردپرس
  • ویرایشگر فرانت اند و باطن را برای سفارشی سازی ارائه می دهد
  • به عنوان یک افزونه همراه در بسیاری از مضامین ممتاز وردپرس گنجانده شده است

منفی

  • برخی از تم‌ها ممکن است فقط با ویرایشگر بک‌اند کار کنند که از نظر بصری به اندازه ویرایشگر جلویی Elementor بصری نیست.
  • ممکن است برای برخی از ادغام های شخص ثالث، کدگذاری اضافی مورد نیاز باشد

عنصر

Elementor Free Premium WordPress Builder:

موارد مثبت

  • تجربه ویرایش ساده و جلویی برای سفارشی سازی در زمان واقعی
  • طیف گسترده ای از گزینه های سفارشی سازی
  • کتابخانه گسترده ای از افزونه های شخص ثالث برای عملکردهای اضافی
  • یک نسخه رایگان با ویژگی های محدود ارائه می دهد

منفی

  • برخی از ویژگی های پیشرفته فقط در نسخه Pro موجود است که نیاز به اشتراک دارد
  • نسخه رایگان ممکن است از نظر عناصر طراحی و عملکرد دارای محدودیت هایی باشد

بهترین گزینه چیست؟

WPBakery و Elementor صفحه سازهای قدرتمندی هستند که طیف گسترده ای از ویژگی ها و گزینه های سفارشی سازی را برای ساخت وب سایت در وردپرس ارائه می دهند.

WPBakery ممکن است گزینه مناسبی برای کاربرانی باشد که یک ویرایشگر باطن را ترجیح می دهند و قبلاً از طریق یک موضوع ممتاز وردپرس به آن دسترسی دارند.

از سوی دیگر، Elementor ممکن است انتخاب بهتری برای کاربرانی باشد که یک تجربه ویرایش جلویی ساده را ترجیح می دهند و به دنبال نسخه رایگان با گزینه ارتقاء به نسخه حرفه ای برای ویژگی های پیشرفته اضافی هستند.


وقتی نوبت به انتخاب بین WPBakery و Elementor می رسد، در نهایت به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. عواملی مانند الزامات طراحی، قابلیت استفاده، ادغام و بودجه خود را برای تصمیم گیری آگاهانه در نظر بگیرید.

هر یک از سازندگان صفحه نقاط قوت و ضعف خود را دارند، بنابراین مطمئن شوید که گزینه های خود را به طور کامل ارزیابی کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید که با نیازهای ساخت وب سایت شما مطابقت دارد.

WPBakery در مقابل Elementor: کدام سازنده بهتر است؟

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *